- Jak vypadá váš běžný den?
Neexistuje. To je na personalistice to krásné. Naše práce je velmi barevná a každý den je jiný. Když bych ale měla najít společný znak, tak je to především spousta komunikace. Náš kalendář plní interní schůzky s kolegy, pohovory s kandidáty, porady i schůzky s extrerními firmami. Často organizujeme exkurze pro studenty a také akce pro naše zaměstnance. Jednoduše se staráme, aby se našim zaměstnancům s námi dobře žilo, naši majitelé byli spokojení a práce v Ray Service byla dream jobem.
- Váš tým půsoví velmi sehraně. Co podle vás stojí za touto harmonickou spoluprací?
Vzájemná důvěra a respekt.
- Jsou ve vašem týmu kompetence jasně rozdělené, nebo spolupracujete na všech úkolech společně?
To je různé. Máme své role rozděleny tak, aby bylo všem oblastem naší práce věnována náležitá pozornost a odbornost. Nicméně vzájemná informovanost a spolupráce na společných projektech a úkolech je v rámci péče o naše kolegy nezbytná.
- Jak zajišťujete, aby nový zaměstnanec měl pozitivní první dny ve firmě?
To je opět o spolupráci a tady si troufnu říci, že začínáme již v rámci náboru. Je zásadní být k sobě vzájemně už při prvních setkáních otevření, ukázat kandidátům, jaká jsme firma, jaké máme procesy, jakou historii, kulturu a hlavně, jací zde pracují lidé. Pokud se nám vzájemně již při náboru líbí vše, co slyšíme a vidíme, je s největší pravděpodobností díky této upřímnosti vyhráno. Při náboru i adaptaci úzce spolupracujeme s manažery a jsme tady pro ně, abychom jim poskytli veškerou podporu. Ta hlavní péče o jejich nové kolegy je však především na nich.
- Jaké jsou první kroky poté, co uchazeč odešle životopis?
První putuje životopis do rukou jedné z nás, která má na starosti konkrétní otevřenou pozici a my následně konzultujeme kandidáta s budoucím vedoucím dané role. Pokud uchazeč splňuje požadavky, tak si s ním domluvíme setkání. A tady už pak záleží na konkrétní pozici. Potkáváme se osobně, on-line, jen s personalistkou, nebo v širším složení. Naše výběrové řízení je o jednom setkání, nebo také o více rozhovorech, představení oddělení, kolegů a procesů. Máme zařazeny praktické zkoušky manuální zručnosti a na odborné a vyšší pozice také psychodiagnostické testy či bezpečnostní screening. Možná to takto zní zdlouhavě a složitě, ale kromě kvality výběru je pro nás důležitá také rychlost, nechceme si nechat utéct šikovné potenciální kolegy.
- Jaké informace je podle vás důležité sdělit zaměstnanci ještě před nástupem?
Kdo jsme a kam směřujeme. Jsme firma, která je zaměřena na férovost a výkon. Chceme se stále zlepšovat a růst a zároveň zůstat lidští ve svém přístupu. Nejsou to lehké cíle, ale to jsme my.